Frågor och svar
Hur betalar jag?
Vilka fraktalternativ finns?
Levereras varor utomlands?
Hur mycket är fraktavgiften?
Kan jag själv spåra ett paket?
Hur lång är leveranstiden?
Hur packas varorna?
Hur reklamerar jag en vara?
Kan jag ångra mitt köp?
Hur betalar jag?
Hos oss kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder via Klarna - kortbetalning, fakturabetalning, delbetalning, samt direktbetalning via din internetbank. Mer information och fullständiga villkor om Klarna betalsätt hittar du här.
Du måste vara 18 år för att få handla hos oss
Kortbetalning
Vi accepterar de vanligaste betalkorten Visa och Mastercard. Välj din korttyp i kassan och fyll i ditt kortnummer, kortets utgångsmånad och ditt kontrollnummer. Kontrollnumret är de tre sista siffrorna i signaturfältet på baksidan av ditt kontokort.
Faktura
I kassan väljer du betala direkt, betala senare eller dela upp.
Leverans kan endast ske till beställarens folkbokförda adress. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Klarna inhämtar en kreditupplysning.
Betala direkt
Bekräfta autogirodebitering med bankID
Beloppet dras från ditt konto inom ca 2 bankdagar
Betala senare
Kredittid: 30 dagar. Dagarna räknas från att ordern lämnar lagret.
Faktureringsavgift: 0 kr
Delbetalning
Se villkor hos Klarna
Mer information och fullständiga villkor om Klarna betalsätt hittar du här.
Vilka fraktalternativ finns?
Vi använder oss av DB Schenker när vi skickar varor. Du kan välja att få paketet skickat till ett Ombud, hemleverans dagtid eller att hämta det i butik. Välj det leveranssätt som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart kontakta vår kundservice. Vi ser helst att du kontaktar oss omgående vid transportskador men senast inom 7 dagar efter mottagandet av vara.
Paketombud 69 kr
Fri frakt vid beställning över 1000 kr. Gäller frakt till paketombud och endast inom Sverige.
Leverans sker till mottagarens Schenker Ombud. Ombudet väljs utifrån postnumret.
När ditt paket nått ombudet får du en avisering via sms eller e-post. Där står paketets löpnummer och hos vilket ombud du ska hämta ditt paket. För att hämta paketet behöver du legitimation och paketets löpnummer. Hämtas paketet av annan person än mottagaren, ska bådas legitimation uppvisas. Du som kund ansvarar för att det mobilnummer, adress och epost adress du uppgett är korrekta. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar, därefter skickas det tillbaka till oss.
Avgift tas ut för oulöst paket
Hem dagtid 149 kr (7-17)
Hemleverans sker på dagtid mellan 7-17 så det är av vikt att man är hemma för att kunna ta emot varorna. Samtliga sändningar aviseras via telefon. Därför måste mottagarens telefon- alternativt mobilnummer som kan nås dagtid alltid anges.
Hämta i butik - Kungsladugårdsgatan 26, 414 69 Göteborg, 0 kr
Du kan välja att hämta din beställning hos oss i butik. När din beställning är klar att hämtas meddelar vi dig och då även vilka tider du är välkommen att hämta din order.
Levereras varor utomlands?
Vi säljer och skickar för närvarande produkter endast inom Sverige
Hur mycket är fraktavgiften?
Fraktavgiften är oavsett vikt (inom Sverige):
69 kr Paketombud
149 kr Hem dagtid 07.00-17.00
0 kr Hämta i butik
Kan jag själv spåra ett paket?
Paket skickade med DB Schenker går att spåra via deras hemsida så fort paketet har lämnat vårt lager. Gå in på www.schenkerprivpak.se och ange ditt paket-ID nummer.
Hur lång är leveranstiden?
Beräknad leveranstid är ca 1-3 arbetsdagar för lagervaror och ca 7-10 arbetsdagar för beställningsvaror. Se lagerstatus under repektive produkt.
Vi erbjuder ett brett sortiment av flera varumärken. För att detta ska vara möjligt, lagerhåller vi valda delar av det totala sortimentet. Leveranstiderna varierar därför beroende på om varan finns på vårt lager eller hos vår leverantör. Om produkten är lagervara eller beställningsvara anges på produktsidan. Vid beställning av flera produkter med olika leveranstider sampackas din order och skickas när samtliga produkter finns för leverans.
Restnoteringar
Om en beställd vara är tillfälligt slut, meddelar vi dig beräknad leveranstid. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. Eventuella merkostnader för detta står vi för. Annars gäller den längre leveranstiden. Vi reserverar oss för oförutsedda förseningar i leveranser som beror på leverantörer eller postgången.
Hur packas varorna?
Alla varor packas mycket noggrant med bubbelplast och annat stötdämpande material i transportsäkra kartonger och wellpapp. Alla kartonger som innehåller glas, porslin eller keramik markeras med väl synliga ”GLAS” "Hateras varsamt" symboler.
Transportskador
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du kontakta vår kundservice. Skadad vara ska reklameras till oss inom 7 dagar.
Hur reklamerar jag en vara?
Om en vara är felaktig, defekt eller slutar fungera vill vi naturligtvis rätta till det. När du får hem din leverans, vänligen kontrollera innehållet med en gång. Om något är fel i leveransen eller på någon vara, kontakta oss på vår kundservice inom 7 dagar. Bifoga en digital bild. Vid eventuell retur och ersättningsvara står vi för fraktkostnaden.
Kan jag ångra mitt köp?
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten på 99 kr, denna summa dras från beloppet på returnerade varan/varorna.
Endast varor krediteras, ej fraktavgifter. Köpesumman återbetalas i sin helhet, exklusive eventuella fraktkostnader, senast 14 dagar efter det att vi har återfått varan. Vi kompenserar ej eventuella påminnelseavgifter från Klarna under hanteringstiden av din retur så därför ber vi dig vara uppmärksam på förfallodatumet och kontakta Klarna i det fall att förfallodatumet behöver förlängas. Om originalförpackning finns ska varan vara förpackad i denna och sedan med yttre beskyddande emballage för att undvika att varan skadas under transporten tillbaka till oss. Bifoga följesedel där du markerat vilken/vilka varor som returneras och antal.
Kontakta Dukatbord för att få en fraktsedel skickad eller mailad.
Du kan även sköta returen på egen hand och betalar själv för returkostnader. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Vi ersätter inte gods som kommer bort eller skadas under returtransport. Vår kundservice hjälper dig gärna vid frågor.
Returen skickas till:
Dukatbord
Kungsladugårdsgatan 26
414 69 Göteborg
Det går även fint att kostnadsfritt returnera varan genom att lämna den i vår butik på Kungsladugårdsgatan 26 i Göteborg.